Skip to content

Julie

JULIE HOEBINK

WHO?

“Ik ben Julie (sinds een jaar Hoebink), 29 jaar en mede-eigenaresse van Make My Day.”

THE STORY BEHIND MAKE MY DAY

“De jaren voor Make My Day heb ik (na mijn opleidingen aan AMFI en Akademie Vogue) als VM-er en styliste in de mode- en interieurbranche gewerkt. Toch bleef ik steeds zoeken naar de juiste functie of het juiste bedrijf. Toen mijn man Bas aan mij vroeg wat ik bovenaan mijn lijstje zou schrijven als ik uit alles mocht kiezen wat ik zou willen doen, schreef ik een eigen conceptstore! Uiteindelijk werd het al gauw een lifestyle store met een eigen verhaal.”

BACKGROUND

“Toen ik 17 was ben ik begonnen aan mijn opleiding Mode Management aan het Amsterdam Fashion Institute. Ik wist al heel jong dat ik ‘de mode in wilde’. Van deze opleiding heb ik nooit een moment spijt gehad. Ik heb een geweldige tijd in Amsterdam gehad. Naast mijn opleiding heb ik altijd in het weekend en mijn vakanties bij Christianne lingerie en Mille Grazie schoenmode. Twee speciaalzaken waar ik ontzettend veel heb geleerd om het gebied van verkoop. Daaropvolgend heb ik 2 jaar Allround styling certificaten gehaald aan Akademie Vogue. Ik werkte toen naast mijn opleiding als Visual Merchandiser bij Open32 en was verantwoordelijk voor de winkelplannen en etalages van 5 filialen. Daarna ben ik als assistent stylist bij Dyanne Beekman gaan werken. En na die tijd heb ik een switch gemaakt naar de interieurbranche. Ik ben toen als interieurstyliste bij Vivre Interieur in Nijmegen aan de slag gegaan en daarnaast had ik mijn eigen stylingbureau. In die tijd heb ik o.a. de inrichting van de Firma en de Meesterproef gedaan. Toch miste ik de modebranche heel erg! Daarom was het plan voor Make My Day zo perfect voor mij, een combinatie van beide branches.

WHY MAKE MY DAY?

“Ik vind het heerlijk om in de winkel te staan, mensen te helpen met een outfit, interieuradvies te geven of ze gewoon te inspireren. Ik vind het fijn om de dag van onze klanten te maken (Make My Day!), maar ik kan zelf ook zo vrolijk worden van een gezellige klant die binnenloopt. Daarnaast werk ik ook een aantal dagen in de week achter de schermen. Omdat wij een winkel zijn met een gevarieerd aanbod en wij het erg belangrijk vinden om snel te schakelen in styling, aanbod en trends, zijn we wekelijks aan het inkopen, aan het zoeken naar nieuwe producten en trends spotten. Hier zit ontzettend veel tijd in, maar dit is ook ons succes, hier zijn wij goed in en we vinden dit het leukste wat er is!”